-
analizează și avizează proiectele documentelor de politici publice și de planificare, elaborate de subdiviziunile de politici ale aparatului central, autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI, documentele care conțin rezultatele evaluării impactului, în scopul asigurării: a) corespunderii documentelor de politici publice și de planificare elaborate, cu Programul de activitate a Guvernului și cu prioritățile de dezvoltare ale MAI; b) respectării cerințelor privind structura și conținutul documentelor de politici publice și de planificare, etapele și modul de elaborare, analiză, monitorizare și raportare a rezultatelor implementării politicilor publice și de planificare; c) corelării documentelor de politici publice și de planificare elaborate, cu cadrul de resurse financiare disponibile.
-
monitorizează, generalizează și raportează rezultatele implementării documentelor de politici publice și de planificare, realizate de subdiviziunile aparatului central, autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI;
-
propune ajustarea și actualizarea documentelor de politici publice și de planificare existente, precum și inițierea unor politici publice noi, în baza rezultatelor obținute urmare implementării documentelor de politici publice și de planificare;
-
gestionează platforma necesară pentru analiza, monitorizarea, evaluarea și raportarea asupra documentelor de politici publice și de planificare, precum și controlul respectării termenelor de executare ale acestora;
-
oferă asistență în procesul de elaborare a documentelor de politici publice și de planificare, inițiate de subdiviziunile de politici ale aparatului central, autoritățile administrative și instituțiile din subordinea MAI;
-
elaborează, în baza documentelor de politici publice, Planul anual de activitate al MAI;
-
elaborează și raportează, în comun cu unitatea centrală de finanțe, Strategia sectorială de cheltuieli, în baza propunerilor colectate de la subdiviziunile responsabile de elaborarea documentelor de politici publice din cadrul aparatului central al MAI și de la autoritățile administrative și instituțiile din subordinea ministerului;
-
examinează propunerile de buget ale autorităților administrative și instituțiilor din subordinea ministerului, sub aspectul corelării acestora cu prioritățile stabilite în Strategia sectorială de cheltuieli;
-
coordonează activitățile de organizare, menținere și dezvoltare a sistemului de control intern managerial, precum și a activităților de organizare și desfășurare a procesului de autoevaluare și raportare a acestuia în cadrul MAI;
-
elaborează și prezintă conducerii MAI analize, studii și informații pe subiectele din sfera de competență;
-
examinează, în limita competențelor, demersurile autorităților publice și solicitările subdiviziunilor MAI, autorităților administrative și instituțiilor din subordinea ministerului;
-
coordonează și monitorizează activitățile de asigurare a transparenței în procesul decizional din cadrul MAI;
-
asigură, de comun cu Cancelaria de Stat, procesul de monitorizare a scorului și poziției Republicii Moldova în cadrul indicatorilor și clasamentelor internaționale, care țin de domeniile specifice ale Ministerului și a procesului de elaborare a propunerilor de îmbunătățire a acestora;
-
exercită alte atribuții specifice Direcției, conform actelor normative.