Șef al Direcției politicide personal și învățămînt
Datele personale
-
Numele, Prenumele: Nicolae VASCAUȚAN
-
Data nasterii: 28 aprilie 1986
-
Locul nașterii: s. Brînzenii Noi, r. Telenești
-
Telefon: 0(22) 255-141
-
E-mail: nicolae.vascautan@mai.gov.md
Educație și formare:
-
2004 – 2008 – Licenţă în Relaţii Internaţionale, Facultatea de Relații Internaționale Științe Politice și Administrative, Universitatea de Stat din Moldova;
-
2008 – 2010 – Masterat în Ştudii Central şi Est Europene, Institutul de Relații Internaționale și Științe Politice, Universitatea din Vilnius, Lituania;
-
2011 – Instruire în Managementul Securității și Apărării, Academia Militară Britanică, Republica Moldova;
-
2012 – 2014 – Instruire în prevenirea și soluționarea conflictelor în Moldova și Caucazul de Sud, Universitatea de studii Aplicate din Postdam,Republica Moldova (2012) , Armenia (2013), Georgia (2014);
-
2015 – Instruire în Securitate Cibernetică, Fundația Diplo, Elveţia;
-
2018 – Instruire pe domeniul formării de formatori, Institutul de Studii pentru Ordinea Publică al MAI al României.
Lucrări ştiinţifice:
-
Traducere și adaptare ENG-RO pentru MAI al RM a Manualului și cursului on-line a DCAF de Instruire privind Integritatea Poliției;
-
“The danger of obsolete pesticides stored in Republic of Moldova”//Early Recovery and Consequence Management in the aftermath of Natural or Man-Made Disasters in the Greater Black Sea Area”// Center for East European and Asian Studies, Bucharest, 2012;
-
“Cooperarea Euro-Atlantică a Republicii Moldova la 20 de ani de independenţă” //Securitate prin Cooperare Nr. 6/2011 //Revista Asociaţiei George C. Marshall din Republica Moldova, Chişinău, 2011.
Activitatea profesională:
-
16 ianuarie 2018 – prezent – Şef al Direcţiei Politici de Personal şi Învăţământ al MAI;
-
01 noiembrie 2017 – 16 ianuarie 2018 – Specialist principal al Direcţiei de politici în domeniul migraţiei şi azilului;
-
06 februarie 2017 – 01 noiembrie 2017 – Consultant, Secția politici de administrare internă, dezvoltare și integrare europeană, DGAMEP, MAI;
-
2013 – 2016: Consultant pe probleme de securitate internațională/Administrator la Reprezentanța Permanentă a Republicii Moldova pe lângă Oficiul ONU din Geneva, Avenue de France 23, 1202, Geneva, Elveția:;
-
2015 – 2016: Traducător-consultant, Centrul din Geneva pentru Controlul Democratic a Forțelor Armate(DCAF), Elveția;
-
2010 – 2013: Director-executiv/ Director de Programe /Coordonator de Programe/Asistent la Centrul de Informare privind NATO în Republica Moldova(CID), str. Bănulescu-Bodoni 2A, Chișinău, R. Moldova.
Limbi vorbite
-
Engleza
-
Rusa
-
Franceza
-
Ucraineana
Baza legislativă și normativă
-
Legea nr. 158 din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-
Legea nr. 288 din 16 decembrie 2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
-
Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158-XVI din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-
Hotărîrea Guvernului nr. 460 din 22.06.2017 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 288 din 16 decembrie 2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
-
Ordinul MAI nr. 114 din 04 mai 2017 ,,Privind aprobarea Regulamentului cu privire la formarea profesională continuă a funcționarilor publici cu statut special din cadrul MAI”.
Funcții și atribuții:
I. elaborare a politicilor şi reglementare instituțională privind:
a) politici de administrare a resurselor umane:
-
elaborează, completează şi promovează documente de politici în vederea planificării, recrutării, selecţiei, angajării, evaluării performanţelor profesionale, carierei personalului, precum şi supravegheză modul de implementare a acestora;
-
elaborează proiecte de acte normative pentru aplicare unitară a documentelor de politici şi a procedurilor cu privire la resursele umane în MAI;
-
coordonează managementul carierei profesionale a funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
-
formulează şi înaintează propuneri pentru elaborarea Strategiilor sectoriale de cheltuieli, care vizează domeniul de competenţă;
-
monitorizează clasamentele şi indicii de performanţă internaţionali pe domeniul în vederea integrării bunelor practici în documentele de politici.
b) proiectarea şi organizarea funcţiilor/posturilor:
-
estimează necesarul de personal, efectuează analize ale posturilor, elaborează note şi rapoarte în domeniul de competenţă;
-
coordonează proiectarea/reproiectarea funcţiile/posturile şi completează statul de personal în corespundere cu structura şi efectivul-limită în cadrul autorităţilor administrative şi instituţiilor din subordinea MAI;
-
coordonează elaborarea/actualizarea fişelor de post pentru diferite categorii de funcţii/posturi din cadrul autorităţilor administrative şi instituţiilor din subordinea MAI;
-
coordonează, supravegează şi evaluează măsurile de actualizare şi modernizare a sistemului de gestiune a resurselor umane;
-
utilizează baza de date computerizate privind funcţiile şi personalul autorităţii publice;
c) formarea şi dezvoltarea profesională a personalului:
-
elaborează cadrul normativ privind formarea profesională iniţială şi continuă în cadrul MAI;
-
elaborează, în baza necesarului de instruire a personalului, cadrul normativ şi planul anual de formare şi dezvoltare profesională continuă a personalului prin organizarea, coordonarea şi supravegherea implementării acestuia;
-
coordonează elaborarea proiecte de acte administrative şi curricula cu privire la organizarea şi desfăşurarea programelor de perfecţionare, specializare, recalificare şi manageriale,
-
stabileşte politica de evaluare a personalului în domeniul pregătirii profesionale şi a altor proceduri de personal;
-
stabileşte planul anual de înmatriculare, coordonează şi avizează planurile de învăţământ în instituţiile de învăţământ ale MAI;
-
elaborează cadrul normativ şi coordonează procesul privind conferirea categoriilor de calificare personalului MAI;
stabileşte politici în domeniul cooperării cu alte instituţii de învăţământ din ţară şi străinătate;
-
coordonează şi organizează procesul de selectare a personalului MAI pentru participarea la programe de formare profesională interne şi externe.
d) motivarea şi menţinerea personalului:
-
evaluează factorii de motivare a personalului;
-
coordonează/actualizează programul de motivare nonfinanciară a personalului, după caz, şi programul de motivare financiară;
-
elaborează cadrul normativ şi coordonează modul de organizare şi desfăşurare a evaluării performanţelor profesionale ale personalului MAI;
-
elaborează acte normative şi documente de politici cu referire la etica, deontologia, disciplina de serviciu;
-
elaborează cadrul de politici privind activitate de psihologie în cadrul MAI şi coordonează şi supraveghează realizarea acestuia;
-
realizează, coordonează, supraveghează domeniile de asistenţă/evaluare psihologică şi diagnoza organizaţională.
II. Oferă sprijin metodologic a modului de organizare şi desfăşurare a activităţii de management resurse umane în subdiviziunile MAI de toate categoriile:
-
avizează regulamentelor de organizare şi funcţionare a subdiviziunilor structurale ale autorităţii publice, ale organelor administrative/instituţiilor din subordine, ale serviciilor publice desconcentrate şi/sau descentralizate;
-
coordonează fişele de post pentru toate categoriile de funcţii/posturi din cadrul autorităţii publice, din organele administrative/instituţiile din subordine, din serviciile publice desconcentrate şi/sau descentralizate;
-
desfăşoară procesului de evaluare a performanţelor profesionale;
-
identifică necesarului de instruire a personalului, formare profesională şi stabilirea factorilor motivaţionali;
-
promovează normelor de conduită a funcţionarilor publici;
-
examinează, demersurilor, proiectelor de acte normative/legislative care abordează subiecte din domeniul de competenţă;
-
elaborează ghiduri metodice/recomandări vizavi de actele normative elaborate, în vederea asigurării aplicării unitare a strategiei, politicilor şi a procedurilor cu privire la managementul resurselor umane în MAI.
III. funcţia de supraveghere şi evaluare – realizează activităţi de evaluare şi de supraveghere a implementării politicilor în conformitate cu prevederile actelor normative şi legislative:
-
stabileşte criteriile de performanţă pentru activităţii subdiviziunilor de resurse umane în baza priorităţile de dezvoltare;
-
evaluează activitatea subdiviziunilor de resurse umane prin prisma realizării priorităţilor de politici şi prezintă conducerii autorităţii publice propuneri pentru înlăturarea neajunsurilor depistate;
-
coordonează actele administrative privind promovare la funcţiile vacante de conducere de nivelul A01-A02 în cadrul subdiviziunilor MAI;
-
supraveghează şi coordonează implementarea în activitatea autorităţilor administrative şi instituţiilor din subordinea MAI a legislaţiei şi politicilor referitoare la managementul resurselor umane, respectarea normelor etice, disciplinei de serviciu;
-
înaintează propuneri privind abrogarea, modificarea şi completarea actelor normative ce contravin legislaţiei emise de subdiviziunile MAI;
-
supraveghează şi evaluează procesul de formare profesională a personalului şi impactul activităţilor de instruire desfăşurate;
-
supraveghează şi coordonează activitatea instituţiilor de învăţămînt ale MAI pe aspectele formării de specialitate potrivit necesarului de instruire.
Responsabilitățile:
-
respectarea, la elaborarea proiectelor de acte administrative, a legislaţiei referitoare la funcţia publică şi statutul funcţionarului public (inclusiv cu statut special) în MAI, a legislaţiei muncii, a altor acte normative ce reglementează politici de personal;
-
informarea operativă şi obiectivă a conducerii MAI despre posibilele încălcări ale prevederilor legislaţiei referitoare la funcţia publică şi statutul funcţionarului public (inclusiv cu statut special) şi a celorlalte categorii de angajaţi, a legislaţiei muncii, a altor acte normative ce reglementează evoluţia în carieră şi lucrul cu personalul;
-
depistarea şi informarea la timp a conducerii MAI privind lacunele existente în managementul resurselor umane, elaborarea şi prezentarea propunerilor de înlăturare a acestora;
-
asigurarea calităţii şi veridicităţii informaţiilor la elaborarea şi aprobarea actelor administrative cu privire la politici de personal;
-
respectarea legislaţiei şi reglementărilor interne ale MAI cu privire la protecţia datelor cu caracter personal, inclusiv a confidenţialităţii, funcţionarilor publici/ cu statut special şi altor categorii de personal.
Audienta
- Luni – vineri, 8:00 – 17:00, pauză de masă 12:00 – 13:00 sau fiecare zi de miercuri, 9:00 – 12:00.