-
asigurarea reprezentării intereselor Ministerului în instanțele de judecată, organele autorităților publice, instituții/organizații neguvernamentale în problemele juridice;
-
avizarea proiectelor de acte normative cu caracter intern, elaborate de către subdiviziunile Ministerului și care urmează a fi aprobate de către conducerea Ministerului;
-
asigurarea procesului de examinare a contractelor și actelor adiționale, precum și acordurilor încheiate de Minister;
-
examinarea anchetelor de serviciu și proiectelor ordinelor de sancționare disciplinară care se înaintează spre vizare, în vederea corespunderii legislației;
-
asigurarea procesului de examinare a petițiilor și cererilor prealabile adresate conducerii Ministerului, de către cetățeni și angajații Ministerului;
-
elaborarea, executarea și raportarea bugetului Ministerului;
-
elaborarea și implementarea politicii de contabilitate a Ministerului;
-
consilierea economico-financiară;
-
asigurarea procesului de achiziționare a bunurilor, serviciilor și lucrărilor necesare pentru activitatea aparatului central și autorităților administrative din subordine gestionate de către Minister;
-
dministrarea personalului prin planificarea, coordonarea, organizarea, desfășurarea, monitorizarea și evaluarea implementării procedurilor de personal în cadrul aparatului central, precum și în cadrul autorităților administrative din subordine gestionate de către Minister;
-
elaborarea și promovarea strategiilor, planurilor de comunicare, monitorizarea presei, inclusiv a opiniei publice, privind inițiativele lansate;
-
facilitarea interacțiunii reprezentanților mass-media cu angajații, conducerea Ministerului și consultarea privind menținerea bunelor relații reciproce;
-
organizarea fluxului de documente în Minister;
-
elaborarea rapoartelor privind mersul examinării și executării documentelor;
-
asigurarea sistematizării, păstrării și primirii documentelor de arhivă.